09 september 2009 | Merijn Gelens
Na de eerdere introductie van de Pre komt Palm nu met een kleinere, goedkopere smartphone onder de naam Pixi.
Met deze telefoon probeert Palm jongere consumenten aan te trekken dan met het Pre-toestel, dat zich meer op de zakelijke markt richt. De telefoon is wat langer dan de Pre en een stuk dunner. Het touchscreen is wat kleiner, maar eronder zit nog steeds een volledig qwerty-toetsenbord en een 2 megapixelcamera. De Pixi zal net als de Pre uitgerust zijn met 8 GB intern geheugen en GPS.
De Pixi wordt standaard geleverd met een nieuwe Facebook-applicatie. Hij kan daarnaast contacten van Linkedin integreren en is volledig toegerust voor Yahoo Contacts, Calendar en IM.
"Met Palm WebOS creëren we een nieuwe, intuïtievere smartphone-ervaring die zich laat omschrijven als niet te evenaren eenvoudig en bruikbaar", zegt Jon Rubinstein, directeur van Palm. "Palm Pixi gaat deze unieke ervaring bieden aan een grotere groep mensen die op zoek zijn naar een betere messaging- en sociaalnetwerkervaring op een ontwerp dat ze hun eigen stijl laat uiten.
De aankondiging van de Pixi komt vier maanden na de introductie van de Pre. Palm zegt over dat laatste toestel dat het recordverkopen heeft geboekt sinds juni. Het bedrijf is niet bereid om daar exacte getallen bij te geven, maar analisten schatten dat er in de eerste week tussen de 50.000 en 100.000 exemplaren verkocht zijn.
bron: ZDNet
Geen opmerkingen:
Een reactie posten