Of je er meteen hoogdravende conclusies mag uit trekken durven we niet te zeggen, maar in elk geval zijn de jongste cijfers van de Amerikaanse reparatiedienst SquareTrade bepaald vernietigend voor sommige laptopbouwers. Het bedrijf - dat voor alle duidelijkheid garantiecontracten verkoopt en dus enigszins voor eigen kapel spreekt - berekende dat een toestel van HP ongeveer één kans op vier heeft om tijdens de eerste drie jaar na aankoop defect te gaan. Onder defect valt voor alle duidelijkheid het hele spectrum, gaande van een gebroken scharnier tot een harde schijf die alle dienst weigert.
HP voert daarmee het klassement aan, net voor het hier redelijk onbekende Gateway op 2 en Acer op 3. Aan de andere kant van het spectrum vinden we Asus en Toshiba met respectievelijk 15,6 en 15,7 procent reparatie over de eerste 36 maanden. Een stuk beter dan HP, maar in onze ogen nog steeds geen resultaat om fier op te zijn.
SquareTrade baseerde zich naar eigen zeggen op meer dan 30.000 reparatieopdrachten - met minstens 1.000 reparaties per merk, ondanks alle korrels zout die je bij dit soort statistieken kan plaatsen toch geen gering aantal.
Heb je zelf goede of slechte ervaringen met een bepaald laptopmerk? Laat het ons vooral weten in de commentaren hieronder.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten