http://culturedcode.com/things/
Getting Things Done, in het algemeen afgekort tot GTD, is een actiegebaseerde managementmethode, en de titel van een boek door David Allen. GTD is gebaseerd op het principe dat een persoon door zijn taken vast te leggen niet over zijn taken hoeft na te blijven denken. Op die manier wordt het hoofd vrijgemaakt van het moeten herinneren van alle taken en kan men zich concentreren op het daadwerkelijke uitvoeren van de taken. Wikipedia .
Voor Mac zijn Things en Omnifocus de twee belangrijkste tools om taken te beheren volgens de GTD-methode. Ik heb beiden uitgetest. Versie 1 van Things was net niet krachtig genoeg omdat het syncen met iPhone en iPad enkel via Wifi kon, Omnifocus heeft het nadeel dat het aantal toeters en bellen veel te groot is, men verliest teveel tijd met het instellen van parameters, lijsten, views. Wie nog meer tools wil kennen, vindt in dit artikel een korte vergelijking van een aantal GTD-tools. Voor wie de begint met deze methode en een eenvoudige tool zoekt, multi-platform, met automatisch sync en gratis: Wunderlist.
Nu is er versie 2 van Things, met Cloud syncing. Ik heb Things geïnstalleerd op twee iMacs, een Macbook Air, een iPhone en een iPad. Het syncen verloopt perfect en snel. De interface was al bijzonder verzorgd en erg gebruiksvriendelijk, in deze nieuwe versie zijn er nog enkele details aan toegevoegd, zoals de automatische daily review. Deze laatste functie en de Cloud-sync hebben ervoor gezorgd dat Things 2 nu voor Mac-gebruikers de allerbeste GTD-tool is geworden. Voor wie reeds een licentie had van versie 1 is de upgrade naar versie 2 trouwens gratis.
Een aanrader.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten